Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

ΨΗΦΙΣΜΑ Φ.Σ. Π.Τ.Ε.Τ. ΓΙΑ ΕΠΙΒΟΛΗ ΑΛΥΣΙΔΩΝ ΣΕ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ-ΓΛΥΠΤΙΚΗ

   Η εντατικοποίηση της καθημερινότητας από το εξουσιαστικό σύστημα, παράλληλα με τον εκφασισμό της κοινωνικής και πολιτικής ζωής, ενισχύει την ήδη έντονη ατομικιστική και νεοφιλελεύθερη κυρίαρχη νοοτροπία. Η εντατικοποίηση αυτή, που εισβάλλει πλέον και στο χώρο της εκπαίδευσης και του Πανεπιστημίου, επιβάλλει αυταρχικά στους φοιτητές την πειθάρχηση, εντείνοντας το ήδη υπάρχον πλαίσιο ανταγωνισμού μέσα στο το οποίο διεξάγονται οι σπουδές και καταργεί κάθε αίσθημα συλλογικότητας.
   Με την εφαρμοφή του νέου νόμου στην παιδεία, πέρα από την εντατικοποίηση των σπουδών και των ζωών μας, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και μια πιθανή διαγραφή, λόγω του περιορισμένου χρόνου φοίτησης.
   Το καλοκαίρι του 2012, το τμήμα των καθηγητών άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο διεξάγονται οι σπουδές, εισάγοντας τις λεγόμενες αλυσίδες στα εργαστήρια ζωγραφικής και γλυπτικής, παραβλέποντας την αντίθετη άποψη του φοιτητικού συλλόγου. Η ύπαρξη προαπαιτούμενων μαθημάτων εμποδίζει τον φοιτητή που δεν έχει περάσει κάποιο από αυτά τα εργαστήρια, να προχωρήσει στα εργαστήρια του επόμενου έτους. Ως φοιτητικός σύλλογος Π.Τ.Ε.Τ., δηλώνουμε την αντίθεσή μας σε αυτήν την τροποποίηση και εναντιωνόμαστε σε κάθε τέτοιου είδους πειθαρχία και εντατικοποίηση, που ενδέχεται να μας εγλωβίσει σε ένα έτος, επειδή για κάποιον προσωπικό μας λόγο δεν παρακολουθήσαμε, δε δώσαμε ή δεν περάσαμε τα εργαστήρια αυτής της χρονιάς.
   Ένα επιχείρημα από τη μεριά των καθηγητών για την επιβολή των προαπαιτούμενων μαθημάτων είναι πως η σχολή έχει χαμηλό επίπεδο και πρέπει να αναβαθμιστεί. Θεωρούν λοιπόν πως το επίπεδο της σχολής θα βελτιωθεί επιβάλλοντας μεταρρυθμίσεις οι οποίες θα μειώνουν σταδιακά τις ευκαιρίες επιλογών που έχουν οι φοιτητές, θέτοντάς τους σε ένα πλαίσιο εξαναγκαστικής εκμάθησης, καταστώντας τους ρομποτάκια. Η δημιουργία στην τέχνη δεν είναι δυνατό να επιβάλλεται, αλλά έρχεται μέσα από προσωπική ωριμότητα. Κάθε άτομο άχει ανάγκη το δικό του χρόνο ωρίμανσης, έτσι ώστε να μπορέσει νακατανοήσει σε βάθος όσα του προσφέρονται μέσω της σχολής και στη συνέχεια να τα εξελίξει. Η επιβολή της ωριμότηταςμε τέτοιου είδους κανονισμούς το πιθανότερο είναι να φέρει αντίθετα αποτελέσματα.
   Ένα ακόμα επιχείρημα των καθηγητών είναι πως αναγκάζονται να βαθμολογήσουν βεβιασμένα φοιτητές επί πτυχίω οι οποίοι χρωστάνε μαθήματα προηγούμενων ετών για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους εγκαίρως. Πρόκειται όμως για άτοπο επιχείρημα, εφόσον το φαινόμενο αυτό θα ενταθεί ακόμα περισσότερο λόγω της πίεσης, τόσο από πλευράς χρόνου, όσο και από πλευράς οικονομικών δυσκολιών. Η διαχείρηση αυτής της κατάστασης εξαρτάται και επαφίεται στην κρίση του εκάστοτε καθηγητή και η αδυναμία του να τη διεκπαιρεώσει δε θα λυθεί με μιας τέτοιας φύσεως τροποποίηση.
   Απαιτούμε να ληφθούν υπ' όψιν οι θέσεις μας πάνω σε αυτό το ζήτημα και σε επόμενη συνεδρίαση του τμήματος να ανακαλεστεί η σχετική με τα προαπαιτούμενα μαθήματα τροποποίηση.
Φ.Σ. Π.Τ.Ε.Τ.
31/10/12

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου